fredag 10 oktober 2008

Vinterförvaring




I helgen så fick alla blommor som stod i uterummet vid sommarstugan åka in på vinterförvaring. Jag vågade inte ha dem ute längre eftersom det kommer att dröja några veckor innan vi åker ner nästa gång och det finns ju en risk att det kommer en köld knäpp när som helst. Blommorna har klarat sig hela sommaren tack vare att jag köpte ett automatiskt bevattningssystem från Gardena förra året för att jag inte hade hjärta att göra mig av med alla blommorna efter att min far gått bort för två år sedan.

Det kändes inte kul att packa in alla pelagonierna och kannan som blommade som blommande förfullt för vinter förvaring men vad ska man göra.


4 kommentarer:

ColonialEast sa...

Hej där! Vad skoj det är att läsa om era planer. Håller också på med el och belysning nu, och trappa och skorsten. Inte helt lätta saker. Särskilt belysningen. Och trappan .... Hua. Hoppas ni får en härlig helg och att du mår bra snabbt! Kram!!

Synnøve. sa...

Godmorgon i kolmörkret.
Vilka fina blommor du har där.
Förstår att du inte ville kvitta dig med dom.
Men de kommer väl igen nästa sommar hoppas jag.
Den pelargonen var så frodig....
Ser på mina tre små hmm....
Hoppas att du är pigg och frisk snart.
Kramen på dig från en hängig Synne.

Malin Winbladh sa...

Klokt av dig, själv har jag flera gånger missat då kylan kan komma nog så hastigt...
Trevlig helg
/Malin

hugan sa...

Ja man kan bara försöka rädda de små liven, hoppas att de klarar sig till nästa sommar!

Ha det finemang!