fredag 24 oktober 2008

Elektrikern är här




Vi hade frost en morgon i veckan så det här är bilderna är på de sista flämtande andetagen i min trädgård.

Helgens jobb är nu räddat, elektrikern dök upp vid 13 tiden idag och åkte igen vid 15.15 och då var alla rör dragna, det gick verkligen undan. Så nu är det "bara" för oss att fixa ventilationen, börja lägga golv och regla upp mellan väggarna, det kommer nog ta några helger innan vi är klara med det. Har vi fått upp mellan väggarna innan jul och haft hit elektrikern för att installera de infällda spottarna och sätta upp kopplings dosorna igen så är jag jätte nöjd.

Jag har fått ok på att jobba hemifrån i eftermiddag av chefen så jag satt snällt och väntade på samma eletriker som jag mötte i dörren förra gången fast den här gången lite mer proper. Ibland är det en fördel som tex. nu att man alltid är anträffbar via laptop och telefon av jobbet.

Jag glömde att nämna i förra inlägget att jag träffade Linda från Lindas trädgårdsblogg på föredraget, det visade sig att hon hade också funderat på ett taklyft men lagt tanken åt sidan tills vidare. Det är kul att träffa människan bakom bloggen man följer och vi kommer att träffas igen via det trädgårdsnätverk vi båda är med i.

2 kommentarer:

Familjen Eriksson sa...

Dahlior är väl för tacksamma. Snygga, lättodlade och håller sig hur länge som helst på hösten.

Helt klart min favvoblomma.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ja nu är jag lite mer på gång, var ju helt off under hela graviditeten och flera månader efter. Jag hoppas vi hinner prata lite mer nästa gång, sen skulle det vara väldigt roligt att titta till era projekt live nån gång. Maken har också läst din blogg, så nån gång i en avlägsen framtid kanske vi gör ett lyft... Sen är jag väldigt nyfiken på dina trädgårdsplaner, hur var det med ritningen du gjorde på kursen?! Ha det fint!