fredag 3 oktober 2008

Trädgårds uppdatering Augusti och September





Kärleksört, Lilja
Ros (har glömt namnet), Vit rudbeckia, Ros?




Dalior 0ch ros?




Rudbeckia Magnus, Gladiolus, Purpurhatt (Echinacea purpurea 'Razzmatazz')
Rosenflockel


Jag har inte visat en enda trädgårdsbild på evigheter så har kommer ett uppdämt behov.
Trädgården har blommat så vackert under hela augusti och september.
Daliorna och kärleksörten blommar för full nu men tyvärr kommer som vanligt frosten ta daliorn allt för snart.

Min underbara rosenflockel svajar för vinden med sina 2 m höga stänglar med sina otroligt vackra blommor. Det var första året som min Purpurhatten Razzmatazz blommade och den aspirerar helt klart till att bli en favorit.

Snart så bär det av till sommarstugan och svärföräldrarna över helgen.

Ni får alla ha en underbar helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW, vilken prakt!! Jag gillar rosenflockeln också, jag köpte en fläckflockel häromdagen och den liknar din rosenflockel rätt mycket. Men jag håller med om att purpurhatten är vacker, den hamnar nog på "vill-ha-listan"
kram