onsdag 15 oktober 2008

Trappskisser




Trappkillen var snabb, vi har redan fått våra första grova skisser.
Det som markant avviker från ursprungsplanen är att i stället för en L-formad trapp så har det blivit en U-formad. Jag har inte riktigt vant mig vid iden för jag hade börjat möblera i huvudet efter L-trappan och ibland är det svårt att lägga om planerna. Ibland känner jag mig som en oljetanker som det tar x-antal mil för innan den lyckas stanna och ändra riktning ;-). Men den här gången hade jag inte något val för trappstegen hade blivit för små annars och det behövs rejäla med min makes 45 till skor.
Trappan kommer att bli inbyggd under så vi har någonstans att göra av våra resväskor och diverse annat skräp eftersom vi inte har en vind längre som vi kan lagra allt.
Jag har en liten funderingar kring att bygga in en platsbyggd hylla men än så länge är det bar en idé.

Nu återstår tankenötterna golv på under- och över-våning och belysning i trappan och innan det är bestämt det kan vi inte beställa någon trappa. Vi har varit runt och kikat på olika typer av golv men jag har beslutsångest och allt som jag tycker är snyggt kostar något vansinnigt mycket.

När det gäller lampor i trappan så har vi kommit fram till att de ska inte sitta i själva trappvagnen utan i väggen för skulle man någon gång vilja ta väck dem så är det lättare att spackla igen ett hål i väggen an i trappan. Jag ska prata med elektrikern på fredag och se vad som är möjligt att åstadkomma.



1 kommentar:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Ingen dum idè det där. Jag tror det blir en bra trappa till slut.
Lösningen med ett förvaringsrum under är ju helt toppen.
Det gäller utnyttja alla utrymmen som finns.
Spännande att få se hela lösningen snart.
Kramen på dig.
Från mig i regnet.
Synne.