torsdag 23 oktober 2008

Ljus älg och älgkött





Foto: Northenlighting

Visst är den här lampan för läcker? Inget jag själv skulle vilja ha den på väggen men jag tycker den är häftig. För min del räcker det gott med de riktigt älg- och rådjurs-hornen som hänger på väggen i sommarstugan som ett minne över min fars tid som jägare.

Jaktlaget fällde en älgtjur vilket inner bär att jag har fick älgkött igår fast min tilldelning var inte i närheten av Gamla Mejeriets otroliga mängd. Som tur väl var så tog min hustomte hand om det, paketerade och la det i frysen till nästa gång vi ska ner, så jag slapp åka tur och retur 50 mil.



1 kommentar:

Synnøve. sa...

Läcker älg, men inte min typ av belysning heller.
Här fick vi älgkött igår med. Så nu är frysen full. Ska bli gott att äta i vinter.
Ha det gott.
kramen Synne.