söndag 20 april 2008

Årets första nyckel piga

Idag har jag sett årets första nyckel piga och jag har försmäktat i solen när jag kånkat på alla överblivna tegelpannor. Firman som levererade tegelpannorna måste ha räknat fel för vi ha över 2 lastpallar kvar med pannor. Men nu mera är det snyggt staplade på lastpallar bakom vedboden istället för olika ställen på altanen och trädgården.
Vi har fått massor gjort i helgen... men vi har fortfarande mängder kvar att göra. I morgon ska jag iväg och köpa mer målarfärg så vi kan göra något åt varan fläckiga framsida. Flera av grannarna har frågat oss om vi har svårt att bestämma oss vilken färg vi ska ha ;-)

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Så härligt att se en mariehöne.
Det är vackra insekter.
Tegelpannorna kan du nog få sålt på blocket tror jag.
Här skiner solen som bara det.
Varmt och gott.
Stararna sjunger och har en massa olika ljud för sig. Skulle önska det gick att spela in.
Lycka till med målningen nu.
Kram Synne :D

hugan sa...

Oj här händer det åxå mycket! blommor,grill och målande! blommor har jag bara tänkt på litegrann..målat alla lister och fönsterfoder -inomhus-har jag gjort i helgen, mat tänker jag alltid på! Skulle vara kul att smaka äkta amrikansk barbecue!!
go tisdag på dej:)