söndag 13 april 2008

Spis frossa



Foto: Viking, GE Monogram och Dacor

I söndags så började vi fixa med huset för första gången på 2 månader och det var riktigt skönt!
Sen har jag varit upptagen med att ordna med deklarationen.... bara man nämner deklaration får jag rysningar ner för ryggraden... jag tycker det är så vansinnigt tråkigt... men det är bara att bita ihop och fortsätta.

Jag tänkte dela med mig lite inspiration från Amerikanska kök. De flesta kök vi vi såg var utrustade med allt möjligt så att man blev grön av avund. Det var inte helt ovanligt med att man hade två ugnar och värme ugn och gasspis. I ett hem hade de till och med en vattenkran installerad ovanför gasspisen så att man kunde fylla på vatten direkt i grytorna på spisen.

This weekend we started to build a little on our house again after 2 months break and it felt really good!
I am showing some inspiring kitchens from US from Viking and GE Monogram and Dacor that we are not used to see in Sweden.

3 kommentarer:

hugan sa...

jepp det är djungel även när det gäller spisar!! vi har införskaffat en induktionshäll, det blir spännande att se om den är så fantastisk som alla påstår!

Synnøve. sa...

Att välja rätt är inte lätt...
När vi flyttade till Norge så fick köpa ALLA vitvaror....
Finns varken spis, kyl eller frys i lägenheter man hyr....
Det blev en dyr erfarenhet....
Har nu haft samma grejer i över 10 år så vi funderar på att köpa nytt. Men vad....
Så vi sitter i samma båt....
Vad ska man ta....
Klems Synne :D

ColonialEast sa...

Kul med lite tips inför vår köksrenovering! Ska snart ta beslut - gas eller induktion?!? Fördelar med båda. KRAM!