söndag 6 april 2008

Kamera jakt


Jag är på jakt efter en ny kamera min gamla Canon PowerShot Pro1 håller inte måttet längre för det jag vill fota och jag har kommit fram till att jag behöver en digital systemkamera.

Valet ligger mellan en:
Nikon D80
Canon EOS-40D
Pentax K20D

Eftersom jag inte har några objektiv till någon av märkerna så spelar det inte någon roll vilken jag väljer. Är det någon här ute som är duktig på kameror så lämna gärna tips!
Jag vill ha en bra allround kamera med en bra objektiv att starta med och som jag senare kan komplettera med fler linser.
Kameran kommer att inhandlas i USA med tanke på hur mycket billigare det blir.

I am looking for a new camera my old Canon PowerShot Pro1 is not sophisticated enough any more.
The choose is between:
Nikon D80
Canon EOS-40D
Pentax K20D

I don't have lenses to any of the brands so it doesn't matter witch one I choose. If you have any experience with these cameras you are very welcome to leave a tips for me.
I won't a good all round camera with a good basic lense.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Vi köpte en canon eos 400 d. Helt suverän....
Priset här i Norge ligger på runt en 5000 kr.
Kolla på elgiganten.
Lycka till på kamerajakten.
Synne ;D