tisdag 15 april 2008

Vind plåt



I dag har jag och maken fixat den sista plåten på vindskivorna i solskenet efter jobbet. Eller snarare med tanke på min höjd "respekt" har maken har suttit uppe i nocken på huset och jag har skickat upp material. Jag har även hunnit att kratta trädgården efter vinterns alla nedblåsta grenar och efter min ansning av äppel trädet.

Var bara tvungen att visa en sista bild från Dacor ovan, ett sånt här kök skulle jag kunna tänka mig någon gång i framtiden men det lär nog dröja.

Den här diskmaskinen från Fisher&Paykel är hur smart som helst! Den passar för den lilla familjen och består av två styck lådor som man fyller med disk och som man kan köra oberoende av varandra. En av de största fördelarna är att om du glömmer att tömma kaffe muggen innan du sätter ner den så hamnar det i lådan och inte som i en vanlig diskmaskin över halva golvet + köksinredningen.


3 kommentarer:

ColonialEast sa...

Hej igen! Jag var och tittade på en sån diskmaskin.De hade i et visningskök på Kvänum. Superläckert! Men vet du, jag såg en liten blip i en inredningstidning att de ska ha fått in något liknande på IKEA! Måste undersökas .... (fast då är det inte riktigt lika skoj längre - snart i var mans kök ...).

Synnøve. sa...

När jag såg din överskrift gick tanken till en ugnsplåt hehe.
Har ett par vinda sånna till spisen.
Köket på bilden var enormt. Behöver nytt hus om jag ska få plats med det.
Vindskivor skriver du, är det solvärme ni har? Har en bonde som har det på sin lada här.
Smart lösning alltså.

hugan sa...

tänkte åxå på en ugnsplåt!
Ni var duktiga som hann så pass på en eftermiddag! kratta gräsmattan...jösses...vår ligger under en meter snö.. :)
nu ska jag iaf. upp på vindan o gå igenom några flyttkartonger!
ha det gott i solskenet!