tisdag 8 april 2008

Luffarslöjds inspirerade utemöbler



I helgen när jag var på galleri runda så sprang jag på den här "soffan" utanför ett fik i Haga och jag blev kär!
Det är luffarslöjds inspirerade ute möbler och det finns en och två sitts stolar med tillhörande lilla bord. Det hela slutade med att jag gick in och frågade i fiket var möblerna var köpta. Det visade sig var grann butiken som sålde dem men jag var några minuter för sent de hade redan hunnit stänga för dagen.
I morgon ska jag dit och kolla vem som tillverkar dem och vad kan tänkas kosta.... så fort man tycker något är underbart så brukar det var extrem dyrt ...

When I went to the exhibition this weekend I ran into this beautifully little outdoor sofa at a coffe shop in Haga and I got in love.
According to the cafeé the next door shop was selling this wonderful pice of funiture but they were closed for the day when I arrived. Tomorrow I will go there and see what brand they are and how much they cost .... but I have a feeling that it will be expensive, it is always so when you realy loves something.

3 kommentarer:

Villa Berngard sa...

Vilka underbara bilder på husen i USA. Jag drömmer oxå om en veranda, med en gunstol att sitta i!
Karin

Gårdsromantik sa...

Du måste berätta var de kom ifrån!
SNÄLLA :-)
De var ju underbara.

Vra låg den där affären - jag får väl läsa din blogg lite nogrannare.

Kram Maud

ColonialEast sa...

Fantastiskt härlig stol! Hoppas du får tag på en. Härligt att du är tillbaka - oss taklyftare emellan!