onsdag 23 april 2008

Lapptäcket är borta





Jag tänkte visa några före och efter bilder idag.
De senaste två dagarna har jag ägnat mig åt att målartvätta och måla efter jobbet. Ni som kommer ihåg min färg vånda i höstas kommer ni också ihåg hur många provburkar jag köpte och målade på huset tills det tillslut såg ut som ett lapptäck. Det här lapptäcket har vi levt med sen i höstas till mitt förtret och grannarnas roade miner när de kommer och frågar oss om vi har svårt att bestämma oss.

När solen glimmade till och det blev varmare så såg jag min chans. I onsdags började jag måla och 3 timmar senare såg ena halvan av framsidan ut så här .... en klar förbättring från innan. Nu ska det bara väggen och vägglivet få sig en strykning till.


7 kommentarer:

ColonialEast sa...

Vad fint det blir! Måste vara skönt nu att huset börjar se färdigt ut. Ser inte fram emot att bo på en byggarbetsplats!

hugan sa...

JO det var en najs färg! behaglig!

Du är duktig du som får så mycket gjort!!

En mammas drömmar sa...

Jättefint färgval! Skönt att våren äntligen är här så man kan få börja greja lite utomhus!

Synnøve. sa...

Det är inte lätt att välja. Färgen ser ju inte likadan ut i burken, som den gör när man målat med den.
Det blir nog bra ialla fall.
Kram vännen.
Synne :D

Anonym sa...

Haha. Ja, det var ganska rolig syn det där, men ett hus är ju så stort att måla om så man vill ju vara helt säker före man börjar!

Fia sa...

ha ha kan känna igen mig just nu... vårt hus ser ut som ert gjorde... lapptäcke helt enkelt... många hejar å frågar vad det vart för färg :D

ser super ut nu i allafall... vad valde ni för färg ???

Taklyftet sa...

Tack för era snälla kommentarer allihop.
Fia, det är Jotuns/Demidekk Optimal, Färg: Landskap och Ulagrå.