tisdag 28 april 2009

Byggsats av trappa har anlänt




Idag har våran trappa anlänt och den ser verkligen ut som en IKEA byggsatts där den nu ligger och blockerar hela hallen. Allt och är extremt väl paketerat och den längsta paketen är nog 3-4 meter lång så både maken och jag kliar oss i huvudet och försöker komma fram till vart vi ska göra av det så länge.
Våran plan var att vi skulle vara så pass klara så att det bara hade varit att sätta upp den men vi ligger nog ca 1 månade efter i tidplanen. Innan vi vill sätta upp den vill vi ha all takpanel på plats, väggarna ska vara målade, alla takfönster ska vara inklädda... hmm vi har lite kvar att göra som sagt.
Så planen blir nog att istället för att sätta upp trappan i början av maj så blir det i början av juni i stället och då är problemet var vi måste göra av åbäket någon stanns så länge.

När man ser alla dessa paket så har man svårt att tänka sig att den snart framöver kommer att se ut så något liknande trappan nedan.


3 kommentarer:

Erika sa...

Spännande! Om det är IKEA paket antar jag ni fått med en liten nyckel att skruva i hop den med samt en beskrivning!?

Taklyftet sa...

Jo då, beskrivning finns med men jag tror att vi kan använda vanlig skruvdragare och skiftnycket för att få ihop det hela. Vi får se hur det går ;-)

Maria sa...

Hej,

vad roligt med trappen. Som du hållit på och fnulat över den under vintern. Det ska bli superkul att se slutresultatet så småningom.

Vad skönt att dina gravidkräkningar gått över. Nu väntar lite halsbränna och ständiga kissnödig attacker:)

Får du mycket och stark halsbränna betyder det att ditt barn har mycket hår!

Stämde tydligen inte på min mor dock då hon väntade mig. Hon hade en våldsam halsbränna och drömde om en dotter att göra fina flätor på. Ut kom jag som en flintis och fick smeknamnet "coco liso" vilket på Spanska betyder coco=skalle liso=kal. Sschysst va;-)

Kram på dig

Maria