söndag 16 november 2008

Höjden av otur



Jag är på bättringsvägen och idag ska jag våga mig ut på min första promenad runt kvarteret. Det känns härligt för bara 4 dagar sedan kunde jag inte gå 10 m utan att få andnöd.

Jag fick ett gallstensanfall och jag hade en enorm otur, gallan blev inflammerad och som följd fick jag vätska i buken och lungorna. Jag var inne på akuten i söndags förra veckan efter att jag mått dåligt några dagar och de konstaterade att gallan såg ut som ett grustag, men blev hem skickad efter att ha fått smärtstillande och fick återbesök hos läkaren på tisdagen. När läkaren fick syn på mig i tisdags konstaterade hon att jag inte fick åka hem igen utan blev inlagd omgående, då hade jag gått upp 7 kilo vatten på 4 dygn och såg ut som grodan Kermit - två ben och armar som stack ut från en groteskt rund kropp. Jag blev inlagd för att jag hade svårt för att andas och fick vätskedrivande, antibiotika, blodförtunnande och fick syrgas som stöd det första dygnet. Jag har aldrig tillbringat en enda natt på ett sjukhus i hela mitt liv så det här var rätt obehangligt.

Jag står nu i operationskö så inom 3 månader borde jag få bli av med eländet till galla.
Håll tummarna för mig att jag inte får något återfall innan operation!


8 kommentarer:

Maria sa...

Men oj vad du råkat illa ut!!!

Fy katten! Skönt att du fick hjälp och att vätskorna drivits ut.

Hoppas du får din tid för operation snabbt och att du återhämtar dig på ett smidigt sätt utan mer elände.

Krya på dig kramar från Maria

Familjen Eriksson sa...

Katten också att den andra Maria alltid ska hinna före med sina inlägg... Att hon dessutom nästan ordagrannt skriver det jag skulle skriva är ju läskigt ;)

Såå, jag håller helt och fullt med föregående inläggare och hoppas att du kryar på dig så fort som möjligt.

Kram
Maria på Adrians backe.

ColonialEast sa...

Nämen oj vad det där låter jobbigt. Förstår att det var obehagligt med sjukhus. Man vill ju liksom inte vara där!!! Skönt att du är på bättringsvägen och hoppas du får operationstid så snart som möjligt! Kram!!!

Vimsingen sa...

Stakars dig! Stanna nu hemma och vila upp dig.
/Vimsingen

Tinnar och torn sa...

Usch, vilken extrem otur. Håller tummarna för gallstens-anfalls fria veckor fram till operation. Kryapådej-kramen till dej från mej/Petronella

Synnøve. sa...

Men snälla nån. Vad du råkar ut för otäcka saker.
Håller tummarna nu att du snart får en operation så du blir helt återställd.
Sänder en drös med kramar till dig.
Synne.

Erika sa...

Är det du som gjort kransen? Den var jätte fin. Hoppas att du får en operationstid snart så att du snart kan börja ditt tillfrisknande igen. Kram på dig och hojta till om ni vill ha besök eller hjälp!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Oj, var det så illa :-( Vi saknade dig på julpysslet i lördags, men jag förstår att det var bäst för dig att stanna hemma på sofflocket. Hoppas du får tid för operation ögonaböj. Kram!