torsdag 5 mars 2009

Slipmanick


Ika undrade hur man bytte papper på min slippappers hållare och då tänkte jag att jag kan visa en närbild på den. Slippappret kläms fast mellan två metallskivor och man lossar lätt på dem med en vingmutter och jacka loss dem från varandra och tar loss det gamla pappret och sätter dit ett nytt.
Jag har ärvt den här från min far och jag får erkänna att jag vet inte om det finns ute i affärerna men en välsorterad målar affär borde ha något liknande.

Sen undrade Lindas Trädgårdsblogg varför jag inte använder en slipmaskin?
Svaret är att jag jobbar faktiskt snabbare med den här lilla manicken som är mycket lättare och jag slipper ha en irriterande sladd efter mig.


1 kommentar:

Erika sa...

Ja frågan om slipmaskin poppade upp i mitt huvud med men jag måste säga att efter en hel dag med slipmaskin så skakar armarna så mycket att det är tröttsamt bara de.

Tackar nu vet jag hur den funkar. Skall tipsa sambon att han kan överraska mig med en sån en dag ist för en blomma.