onsdag 7 maj 2008

Snickarglädje frossa





I dag har jag varit i listernas, konsolernas, fönsterfodernas och snickarglädjens Mekka!
Jag hittade en trävarufirma ute på nätet Abi-trä som ligger i Västra Frölunda och de har det mesta inom allt som är special frästa lister, panel osv för inne och utomhus bruk. De är bland annat återförsäljare till Edvarssons som gör väldigt fina snickarglädjes detaljer.

Jag tog med de här snickarglädje detaljerna hem för att testa men de var antingen för mycket krusiduller eller för små så jag ska tillbaka och låna några nya imorgon.



Ovan ser ni en en provbit jag fick för att testa hur det ser ut som överliggare på fönsterfoderna. Det är lite svårt att se hur fönsterfoderna blir för er men jag har bestämt mig, jag kommer att riva bort alla gamla överstyckerna och byta ut dem mot nya i allmoge stuk i stället.

Inga kommentarer: