lördag 4 juli 2009

Semestern har börjat!





Det var ett tag sedan jag gjorde något inlägg men det fina vädret, besök av svägerskan från USA och jag har haft det hektiskt på jobbet har gjort att bloggen har hamnat på låg prio.
Jag jobbade min sista dag på jobbet i onsdag och nu har jag semester tills jag gör över till mammaledighet! Det är så skönt att var hemma men värmen håller på att ta kål på mig så i går så investerades det i en fläkt på fot som jag tillbringar en hel del tid framför.

På byggfronten så går det framåt. Förra helgen så kom min kompis Kaisa och hennes man Tobbe och hjälpte oss att få upp takpanelen i det stora rummet på övervåningen och det gick undan. Det nästan färdiga resultatet ser ni nedan.



I går så anlände svärfar och han ska stanna tills på torsdag och hjälpa oss med att få in golv och dörrkarmarna på övervåningen. Så om inte Minior bestämmer sig för att komma för tidigt så kommer vi nog hinna få en beboelig övervåning.

4 kommentarer:

Erika sa...

Alltid trevligt med lite extra hjälp. Trodde nästan att någon hade kommit tidigt eftersom man inte sett dig här!

Taklyftet sa...

Ingen bebis i sikte här inte, Minior verkar trivas ypperligt där han/hon är och med att leva rövaren med min inre organ ;-)

hugan sa...

Det är nära nu ser jag! Hoppas ni ska hinna det ni tänkt...annars får det bli senare :)

Vimsingen sa...

Häftigt! Ny ovanvåning och bäbis. När är minor beräknad?
/VImsingen