onsdag 16 juli 2008

Göteborgs Lustgårdar - Botaniska





Foto: Taklyftet, klicka på bilderna så visas de i större format.

Jag smet från målningen och gjorde en utflyckt till Göteborgs Lustgårdar och Botaniska i förgår. Det var 3 stoppet på runturen och nu är det bara Liseberg som saknas.

Botaniska har gjort några få förändringar inför Göteborgs Lustgårdar men trädgården är bara för underbar och är helt klart värt ett besök. De har däremot ett mastigt Kalendarium med en mängd föreläsningar och aktiviteter.

Jag tog så mycket kort så jag får dela upp trädgården i två inlägg.
Färgerna i perenn rabatten är så vackra ex bilden överst till höger, flox, stäppsalvia och något silvrigt som jag har glömt namnet på. På bilden nedest till höger ser man trädgården som var med på Chelsa Flower Show förra året.



Övert till vänster: den gula spirstånden höver sig majestätiskt över rabatten.
Ö.h: Solbrud och kantnepeta eftervarandra.
N.v och mitt: Några av många liljor
N.h: Solbrud i närbild




1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

Underbara bilder, vill gå dit.