måndag 7 juli 2008

Betong alster




I förra veckan så jag iväg med mina Studie cirkel Gröna fingar (Trädgårdsnätverket jag är med i) och gjöt betong. Vi var 6 tjejer som testa att göra lite olika saker och jag kom där i från med ett fågelbad gjort av ett stort rabarberblad och två rabatt dekorationer. Tack Gunilla för att du var en så tålmodig lärare och att du lånade ut din trädgård och sandlåda. Vi måste göra om det fler gånger för det var himla kul och jag ser fram till nästa träff i höst!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med betong, jag har testat, gjort lite "spetsdukar" och annat :)

Charlottas hemmaplaner sa...

Vilket läckert fågelbad!
Blir också imponerad av dina rabatter. Så fint! Önskar att jag också hade gröna fingrar...

Synnøve. sa...

Härliga rabatter du har, och änne läckrare blev de med dina dekorationer.
Hur gör man ett betong rabarberblad?
Kram Synne.

Anonym sa...

Brukar tjuvläsa här ibland men är urdålig på att kommentera, men det kändes som det är läge för det nu.
Vad roligt att alla uppskattade betonggjutningen; och vilka fina alster vi lyckades åstadkomma. Barnen hade inte svårt att räkna ut vad det var för kullar i sandlådan ;o)
Tack för tipset om rean. Var där igår och fick bl.a. köpt en jättefin uppstammad syrén och en trollhassel "Diane" som jag länge tänkt köpa. Kanske inte i bästa skick men den kostade bara 75:- och med lite omvårdnad blir den säkert jättefin.
I eftermiddag blir det en tur till Träsgårdsföreningen. Hoppas, hoppas på uppehåll.
Ha en skön sommar!
Gunilla

Anonym sa...

Vad kul har funderat på att göra sådana fågelbad själv!

Blev jätte fint!
Millan