onsdag 11 juni 2008

Trädgårdsrundan dag 2 - Ulla Molins trädgård






Vid lunch tid på söndagen blev jag lite rast lös så jag smet i väg på egen hand till Höganäs efter lunch för att titta på några trädgårdar till.

Ulla Molins trädgård har fått nya ägare sen i våras och de visade upp trädgården. De har inte riktigt hunnit att få den i ordning men till hösten ska trädgården byggnadsminnes förklaras och ägarna ska får hjälp från Alnarp att återställa den till sitt ursprungliga skick.
Överst kan ni se de formklippta buxbom som bla gör trädgården så känd. De 800 kvm stora trädgården var uppdelade i flera olika rum med olika stilar. Tyvärr gassade solen obarmhärtigt så bilderna gör inte trädgården full rättvisa.

2 kommentarer:

hugan sa...

Kära nån vad mycket fina trädgårdsbilder!! å allt som jag missar under flyttpackningen....men jag har ju din sida och bilderna finns ju kvar, härligt inspirerande!

Hannele på Hisingen sa...

Visst är Ulla Molins trädgård fin, jag tröttnar inte på att se den om och om igen. Jag visar, hur vår trappa blev efter besök där...