måndag 2 juni 2008

Långsam helg


Svärfar är en klippa som hjälper till still going strong vid 82 års ålder!

Det gick trögt i helgen, det visade sig att fönsterkarmarna som håller fast fönsterna var ruttna på södersidan på den gamla delen av huset. Någon har fuskat rejält när de byggde huset en gång i tiden och inte satt avrinnings plåt ovanför fönsterfoderna utan vattnet har runnit innanför foderna och förstört en hel del. Jag var tvungen att åka iväg och köpa material och en överhands fräs för att kunna göra nya bitar. I morgon ska jag försöka spika upp fönsterfoderna så att det blir färdigt.

Svärmor var en klippa som skötte all markservice och storstäda hela huset och klippte gräsmattan. Du är en pärla!

The work went slow this weekend, machines and material was missing and I hade to go and by a lot of stuff. But I put up the drainepipes at least. My mother and father in law was helping out.



Men jag fick åtminstone upp stuprören runt huset.

3 kommentarer:

ColonialEast sa...

Hej svejs! Ert hus börjar ju verkligen bli klart. Stuprännor och allt. Vad avis jag blir. Vi har allt vårt kvar ... och jag börjar redan tycka det är lite jobbigt det här ... Kram!!

Synnøve. sa...

Visst är det skönt när det börjar bli klart. När man får det som man vill.
härliga svärföräldrar som hjälper till.
Ibland är det skönt att veta att vänner och familjen kan trå till när man behöver hjälp.
Hoppas det går bättre för makens hand nu.
Ha en bra tisdag.
Kramen Synne :D

ColonialEast sa...

Grattis - du har blivit utmanad :-) Bara om du vill förstås ...