söndag 8 juni 2008

Trädgårdsrundan - Byskolan i Grånarp



För att blidka maken så blev det en fika paus på Byskolan i Grånarp . Jag ska nämna att min man hade en ängels tålmod och följde snällt med runt i alla trädgårdar.
Bla Synne har undrat hur det är med min make med den bruta armen. Han är på bättringsvägen och blir av med gipset om ca en och en halv vecka, men det lär nog dröja ett tag innan han kan hålla i en hammare. Han är inte riktigt nöjde med situationen att vara beroende av sin kära hustru ;-), bla kan ha inte köra bil så jag skjutsar honom till jobbet varje dag som tur väl är så ligger våra jobb bara 5 minuter från varandra med bil.
Det som är värst är nog att han inte får känna sig manlig med att snickra på huset. Jag har haft en något sur make som har frågat om jag inte ska komma in och hålla honom sällskap när jag har varit ute och snickrat, han har låter som en riktig försmådd hustru ;-). Manligheten har helt klart fått sig en knäck av att hustrun snickrar och maken sitter och tittar på ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad snyggt med grå dörr!!