måndag 30 juni 2008

Göteborgs Lustgårdar - Gunnebo slott




I dag har jag haft en ljuvlig dag på Gunnebo Slott med trädgårdsvandring och fika i trevligt sällskap.
För den som inte är medveten om att det är Göteborgs Lustgårdar så vill jag bara uppmärksamma er på att om ni är det minsta blomster intresserad så bör ni besöka detta evengemang. Mellan den28 Juni till den 28 september kan man får en trädgårdsupplevelse i Göteborgs Botaniska trädgård, Gunnebo Slott och Trädgårdar, Liseberg och Trädgårdsföreningen.

Den nya delen på Gunnebo hade en modernare ört och köksträdgård och den nya 1700-tals köksträdgården. Om man inte är trädgårds intresserad så kan jag ändå rekommendera ett besök för att på en väldigt god fika eller ta en promenad i omgivningen.

Jag är helt förälskad i Gunnbos köksträdgård och skulle så gärna vilja ha något liknande men fy vilket jobb att sköta allt. Jag tror jag nöjer mig med att åka till Gunnebo för att få mitt lystmäte.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder, dit ska vi gå, var på Trädgårdsföreningen, där har dom verkligen gjort om allting, jättefint.

Synnøve. sa...

Morn.
Visst hade det varit kul med en sån trädgård. Men då hade man varit tvungen att anställa en eller flera trädgårdsmästare och då hade ju hela glädjen varit borta...
Men vackra bilder på en vacker plats har du idag,
Kram Synne :D

Anonym sa...

Hej och tack för grattishälsningen! Den där trädgårdsutställningen ska besökas någon gång under sommaren. Tillsammans med ett Lisebergsbesök (och dom är ju också med på utställningen!!) Jättefina bilder från Gunnebo! Ha det så bra. Kram Anette

Granne med Selma sa...

hej!
Hittade hit via Inrega. Äntligen en trädgårdsblogg (som jag upptäckte att det egentligen inte var från början) som visar lite miljöer! Jag har letat och letat efter det, men de flesta visar nästan bara närbilder på blommor. Iofs vackra, men inte riktigt det jag letar efter i dagsläget. Jag har roat mig med att läsa igenom bloggen från början till slut och blev extyra glad när jag upptäckte att ni varit i Sunne och även Mårbacka. Mina hemtrakter:-)

Tack för ljuvlig inspiration. Jag återkommer gärna
Mvh Sussie

hugan sa...

jo verkligen jättevackert! men vilket jättejobb! Har planterat TVÅ stackars bollpilar denna vår, bägge två har lyckats få nån slags ohyra....blir man sugen på mer trädgård då..?

En mammas drömmar sa...

Bra semestertips! Skall försöka ta mig dit! Jättefina blomsterkombinationer. Älskar rosa och lime tillsammans, det är så läckert!
Att kolla snygga köksträdgårdar är också ett måste på min to-do-list inför nya trädgårdsplaneringen...
Kram
Kia

ColonialEast sa...

Vilket fantastiskt ställe det verkar vara. Tack för tipset!! Kram!