fredag 7 mars 2008

Oväntad skattkammare


När jag kollade runt lite på några byggnsdsvård sidor för att få inspiration till snickarglädje så hittade jag den här gamla dörren och de ville ta 2.200 kr stycket för dem!
Jag inser helt plötsligt att jag har en dold skatt i en av ladugårdarna vid sommarstugn. Nästa gång vi ska ner till sommarstugan ska jag rota på höloftet för jag vet att det står några otroligt vackra dörrar någonstanns, håll tummarna för mig att det är i ett så pass gott skicka att de kanske går att återanvända på övervåningen.

Sen hittade jag ytterligare dyrgripar... de här gamla spisarna ligg på ett pris på 4.500-12.000 kr och jag har två ståendes i uthuset vid sommar stugan!
Däremot vet jag inte riktigt vart jag skulle kunna få användning för dem hmm...

Inga kommentarer: