tisdag 4 mars 2008

Bilder från "Mitt förra liv"

Skatan undrade vad det var som skymtade i trädgården och då kom jag på idéen att visa lite bilder från mitt "förra liv" som keramiker och konstnär. Jag har totalt sju och ett halvt år bakom mig med konstnärstudier på olika skolor och universitet och hiskeliga studielång ;-)
Av olika orsaker så har jag för närvarande lagt min konstnärsbana i malpåse, tills tiden är rätt igen i framtiden. Men här kommer några glimtar från "förr", materialet är lera/keramik - stengods. Varje pjäs är ca 60-80 cm i diameter.

Den grå överst ligger numera som en ruin i min trädgård och snödropparna växer rakt igenom den, ni kan se en bild på det i inlägget om vårtecken.

8 kommentarer:

hugan sa...

Hej där!
Roligt att hitta en blogg med lagom mycket av bygg, inspiration och trädgård! Vi håller på med totalrenovering av ett gammalt hus,men som du säger ibland behöver man en paus från det!

PS underbar musik! helt i min smak:)

Taklyftet sa...

Trevligt att du kika de förbi Huga och att du tycker det är en lagom balans... det är något som jag har funderat på, blir det för spretigt eller funkar det?
Slut kontentan är att jag har kommit fram till att det är mycket mer kul för mig om jag skriver om det som faller mig in och det är viktigast.

Synnøve. sa...

Hejsan.
Vad spännande det här ser ut.Men har ni bott kvar i huset under taklyftet? Ser så öppet ut på bilden.
Jag gillar dina dina trasselkonstverk, tilltalar mig verkligen. Specielt den blå. Jag är så tråkig, allt blått är bäst (fniss)
Så jag kikar in igen för att följa huset och trädgården och hoppas på att få se mera av dina vackra konstverk.
Kan jag länka till dig, för då är det mycket lättare att hitta tillbaka till dig?
Ha en flott onsdag.
Kram från nabolandet.
Synne :D

Solsjö - Under en vind sa...

Vad läckra dekorationer!

Ha en bra dag! Kram!

Taklyftet sa...

Synne: Tack för att du kikade förbi och självklart så får du länka hit.
Jag kommer att kika förbi dig fler gången och kika vad den norska ambassadören har att visa.

Under en vind: Du får också ha en underbar dag!

ColonialEast sa...

Dom är ju jättefina!

hugan sa...

Din blogg funkar hur bra som helst! Det blir lätt för fokuserat på ett enda ämne på en hel del bloggar... personligen tycker jag att det får vara måtta=balans med allt här i livet... ;)

Taklyftet sa...

Tack för era snälla kommentarer!