måndag 24 mars 2008

Otrolig support

Foto: Taklyftet

Jag är otoroligt imponerad av den enorma support min svägerska har runt i kring sig i denna stund.
Två av hennes bästa vänner kasta sig på flygplan från Washington och New York och har varit vid hennes sida sen i lördags kväll. De har fixat begravning, funaral home och allt möjligt pappers arbete osv så när släkten anlände från Sverige och England i tisdags så var det mycket redan ordnat.

Min svägerska kommer inte att behövde laga mat den närmsta månaden heller, alla har vänner grannar och arbetskamrater har ställt sig på en väntelista för att få leverera mat och för tillfället så börjar de tre frysarna att bli fulla trotts att det är mellan 12-20 pers varje dag som äter här.


För alla er som är hemma i snöiga och kalla Sverige så är här vår med stort V, här är uppemot 20-25 grader på dagarna.

I am totally astounded by the support my sister in law receives from all here friends, neighbours and co-workers. For instance she doesn’t need to cock the next month or so due to every day some one is coming by with a delivery of food.

5 kommentarer:

ColonialEast sa...

Ja dom �r fantastiska p� att hj�lpa varandra n�r n�got allvarligt intr�ffar i USA. Dom har en helt annan syn p� s�nt. I Sverige f�rv�ntar vi oss att staten ska fixa allt. Jag jobbade p� ett svenskt f�retag i USA ett tag och d� hade man p� f�retaget varje �r en fund raising och bakade och s�lde saker till f�rm�n f�r en arbetskollegas s�ners collage fund. Den pappan hade ocks� omkommit ov�ntat runt 40. Det �r helt otroligt. Hoppas det g�r OK f�r din sv�gerska. S� sorgligt!
Kram!

PS. H�rligt med v�r! H�r viner sn�n omkring och det �r riktigt kallt!

hugan sa...

Usch vad tråkigt att läsa om det som drabbat er...42 år...bara en yngling..Stora tänker-på-er-kramar.

ColonialEast sa...

Hej! Tack för titten hos mig! Är du fortfarande i USA eller har du kommit hem? Är du kvar så kan du väl fota några snygga hus åt mig :-) Vad jag har tänkt på er och hur jobbigt ni måste ha det. -ColonialEast-

Taklyftet sa...

Tack för eran omtanke!
Colonialeast jag är fortfarande kvar i USA och har fotat massor av New England inspirerade hus, reportage kommer senare.

Synnøve. sa...

Hoppas ni har det bra trots allt.
Kram Synne :)