söndag 17 februari 2008

Ny banner


Jag och maken har haft en underbart lat helg!

Som ni ser så har jag roat mig med att göra en ny Banner till bloggen och stuvat om lite.
Jag har gjort mitt första collage i Photoshop någonsinn. Det är inte det vackraste bildcollage som finns här bland alla vackra bloggar men den är egenhändigt ihopknåpad och jag är stolt över mig själv att jag hade tålamod att försöka. Jag hittade två bra sida där det finns en massa tips och trix på hur man jobbar i Photoshop - Moderskeptet och Webbskolan.
Är det någon här ute som kan ge mig tips på hur man gör för att få arkiven på båda sidorna om bloggen? Skriv gärna och tips.

Bilden är tagen i Sri Lanka en månad innan tsunamin 2004 när jag var där. Den får mig att längta till varmare bredgrader något enormt. Har varit inne och kikat på Framtidsresor resor till Venezuela, Ecuador och Peru och jag blir såååå sugen.... tyvärr så tillåter inte plånboken en sådan resa för tillfället men man kan ju alltid drömma sig bort......


2 kommentarer:

Betonggården sa...

Hej igen!

Tack för titten! :)
Vet vad du menar med krass ekonomi. Renovering drar ju gärna en del pengar... Men en vacker dag ska man väl få lyxa till det!

Länge sedan jag höll på med Photoshop själv - men visst är det kul?

Jag bytte mall så jag fick spalter på båda sidor. Min mall fanns i två varianter.
Kolla på http://www.blogcrowds.com/resources/blogger_template.php

Hej så länge!

Skatan sa...

Låter härligt med en lat helg!! En sådan hade också jag... :)

SOl på nosen och lagomt tempo i steget önskar jag dig ;-)
/Skatan