tisdag 16 juni 2009

Altan lyft





Jag lovade Lundinskan för någon vecka sen att visa hur våran altan blev efter att vi hade vit pigment oljat den och här är resultatet. Dum som jag var så tog jag inga före kort så det blir bara efter kort, men färgen före var en väldigt mörk svartbrun nyans ungefär som de mörkaste fläckarna på Titus huvud som ligger och njuter i solen på altanen.

Ett tips är till de som funderar på att olja sina altaner med pigmenterad olja, var noga med att inte måla två gånger på samma ställer och stryk ut oljan ordentligt för det blir flammigt annars. Maken råkade måla dubblet på ett ställe och där blev det väldigt mycket ljusare än resten av altanen men jag tror att det kommer att förvinna efterhand av vädrets nötning på ytan. Men jag är väldigt nöjd med resultatet och maken har inte bestämt sig ännu. :-)

2 kommentarer:

Erika sa...

Vi har en fin rand på våran altan som kommit från att vi inte tvättat lika noga innan vi oljade samt att vi slutade just där så nästa vända råka bli dubbelt just där, lagom snyggt.

Maria sa...

Tack för att du visade.... synd att du inte hann fota innan bilder, men jag vet ju hur en mörk trall ser ut efter många års nötande av väder och vind.

Den dan vi ska olja in det hela lär vi få jobba på ordentligt med tanke på det "monster" vi skapat:) Den dagen det äventyret.

Hoppas allt är väl med dig och bebismagen.

Kram Maria