tisdag 16 september 2014

Vår egen - Walk of Fame




 I dag kom betongbilen med kran och sträckte sig över huset med sin långa arm och på 30 minuter så var plattan gjuten. Jag var helt faschinerad över hur fort det gick.


 

Så här såg det ut efter kanske 15 min.



 Betongen ska fördelas jämt.




 När betongbilen åkt så återstod ca en timmes finputs för att få ytan slät..... men det varade inte så länge.




 Så här såg det ut efter att jag målat fönsterna på utsidan på södersidan förra sommaren och lämnat fönstret öppet för att färgen skulle torka. Någon av mina hjälpsamma kissar har lämnat sina avtyck på fönsterkarmen till mattes förtret. Som tur väl är var det i extra toan som vi aldrig använder och som jag inte har orkat måla om den hemska bruna färgen på fodren..



Någon av mina katter har förevigat sina fotavtryck i våran gjutna platta, så nu har vi våran egen Walk of Fame.






1 kommentar:

Erika sa...

Dem är nyfikna dem där små fyrbenta varelserna. Har för mig att vi har några små tasstryck vi med.