tisdag 27 januari 2009

Utflyckt - Akvarellmuseet




I helgen beslutade maken och jag att ta en välbehövlig paus i byggandet. Så på söndagen blev det en utflykt till Skärhamn och Akvarellmuseet.
Det var en ljuvlig dag med solsken och en häftig himmel som bakgrund. Vi åt en superb lunch på Restaurang Vattnet på Akvarellmuseet och tog en promenad längs vattnet på bryggorna.

Jag skulle gärna kunna tänka mig att spendera en tid i deras underbara gästateljér som skymtar på den övre bilden.

Har ni vägarna förbi gör ett stopp och njut av museet, naturen och omgivningen.

6 kommentarer:

Ina sa...

Visst är det vacker där ute i skärhamn.... önskar man hade tid över oftare så att man kunde åka dit.

Bygger ni i den trakten?

Ni är otroligt duktiga.

// ina

Erika sa...

Här har jag varit en varm dag och kollat på Dali. Kanske dags att ta en sväng dit igen för att vila lite från byggandet i sommar.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh vad läckra bilder! Nu är det ett bra tag sen jag var där. Var det någon bra utställning?

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Där skulle jag gärna gått en afton i solnedgången. Så vackert, så rofyllt....
Höra vattnets kluckande mot bergshällar och båtskrov....
Känna doften av salt hav....
Ja, jag tror jag följer med dig dit nästa gång du ska åka...
Tack för dessa ljuvliga bilder.
Kram Synne.

Hannele på Hisingen sa...

Härligt med vintriga utflykter.

Malin Winbladh sa...

Det ser verkligen underbart vackert ut, tack för tipset.
Hälsar
/Malin