måndag 26 januari 2009

Trögt på blogg fronten


Jag har kommit ifrån bloggandet sen mitt uppehåll och det går trögt för tillfället men sen fick jag en jätte fin uppmuntran av Ika kan själv i form av en utmärkelse som morot!

Ika och jag har faktistk träffats i verkliga livet för första gången i förra veckan via Trädgårdsnätverket vi är med i. Det visade sig att Ika och hennes sambo hade kommit rätt långt i sina utbyggnads planer och deras ritningar på utbyggnad och taklyft var klara. Så i helgen kom de förbi och kikade på våra bygge för kika lite närmre och får liten inblick hur det kan se ut och byta erfarenhet.



Så lite regler:

1. Den nominerade får lägga upp bilden på hans/hennes blogg.
2. Länka till personen du fick den ifrån.
3. Nominera minst 7 st andra.
4. Länka till dem i inlägget.
5. Lämna ett meddelande på den nominerades blogg.


Gamla Mejeriet för deras otroliga hantverks skicklighet och för att jag hittar massor av inspiration.

Two Swedish Cottages Jag skickar vidare utmärkelsen till Malin för hennes och hennes kompis vackra blogg och för alla hennes rara kommentarer hos mig.

Fru Vilmas Hus För henns vackra blogg och mängder av funderingar kring taklyft.

Lundins Nya Hus Ett energiknippe som alltid har något snällt att säga.

Blåbär och annat snadder För att hon alltid har ett vänligt ord till övers och jag gillar hennes goa kommentarer hos mig.

Colonial East Som också gör ett taklyft och har en underbart vacker blogg.

By the Sea in Tosterberga För att hon är en frisk fläckt och jag älskar hennes roliga historier om deras galan katt och vassa inlägg om allt mellan himmel och jord.



6 kommentarer:

hugan sa...

Grattis till er alla!

å visst går det upp o ner med blogginspirationen....jag vet!

Skönt att inspirationen finns för taklyftet och dess omgivning iaf.!

Synnøve. sa...

Hej goa Jenny.
Tänk vad några vänliga ord nu och då kan göra vardagen lättare för oss alla.
Jag blir så glad när jag ser vad du skriver om mig.
jag ska ta den med mig och vårda den ömt innan jag sänder den vidare.
Tusen, tusen tack för den fina utmärkelsen.

Hoppas att allt är bra med dig ialla fall. Att du börjar återhämta dig från det som var så tufft innan julen.
Nu får du ha en strålande afton.
Jag ska försöka om jag inte somnar i soffan :D
Stor kram till dig vännen.
Synne.

Erika sa...

:-D Stor smilie för att jag blev så glad över att jag fåt dig att blogga igen!

Finns en liten smygtitt på ritningarna ute nu.

Hoppas vi ses snart igen, kan inte bjuda på hembakat men något hoppas jag att safferiet har om ni har vägarna förbi!

ColonialEast sa...

Hejsan! Tur att du fick en skjuts i baken - att börja blogga igen :-) Och tack för utmärkelsen!
Kram, Petra

Vimsingen sa...

Man tackar!
/Vimsingen

Merja sa...

Grattis!!