tisdag 13 januari 2009

Flitens lampa lyser





Tack för alla välkomnande! Jag har inte hunnit kika runt till alla men jag kommer förbi så snart jag hinner.
Jag mår bra men är på strikt diet för att klara mig från fler gallstens anfall tills operation, när det var som värst så var fiskbullar på burk och kokt potatis min räddning i nöden typ det enda jag kunde äta ;-)

På byggfronten så händer det faktiskt en hel del, fru Taklyft har återigen fått på sig snickarbyxorna efter hemkomsten och jag och maken har varit flitiga, fast maken har varit flitigast.
Vi har börjat att klä alla väggar med OSB skivor och gips och i morgon kommer EL och VVS. Alla element ska kopplas in så att vi får värme och all el ska dras iväggarna så att vi kan sätta upp resten av all OSB och gips. Bilder från bygget kommer imorgon,

Våran klädkammare har börjat att ta form och jag drömmer över hyllor och lådor och massor av praktiskt förvaring!


8 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej mitt i natten.
Fiskbullar är inte att förakta.
Men de ska vara i hummersås.
Här i nabolandet har vi ju fiskpudding som är som fiskbullar. Fast det är godare. De kan man ha på mackan med lite majonäs, gurka och tomat. Den kan stekas lätt och serveras med potatis till...
Men du får kanske inte äta stekt mat.

Skönt det går undan med bygget.
Det måste vara kanon att få in elen och värmen. Då känns det genast lite bättre.
Vad jag gör uppe mitt i natten?
Vaknade av jag var tvungen att rusa till badrummet. Sen var det kört. Så nu sitter jag här en stund i stället. Tills magen lugnar sig...

Hoppas drömmen om klädkammarn slår in...
Helst en sån där med plats för en skön stol....
Ja en sån på din bild hehe....

Ha nu en bra dag när du slår upp ögonen igen.
Kramen Synne.

Vimsingen sa...

Vilken walkin closet! En sån skulle jag vilja ha! Med tanke på det kaos som råder på våra ritningar just ni så skulle jag kunna rita in en men då for nog ett av barnen ingenstans att sova hehe.

Kan bara säga att jag vet hur det känns. Jag levde på morotsjuice och lakrisal i ett halvår. Jag var så smal när jag skulle opereras. Men sedan blir det bättre snabbt.

Ska bli spännande att se hur ert arbete fortskrider.

/Vimsingen

Malin Winbladh sa...

Nu tycker jag verkligen synd om dig, fiskbullar är verkoigen inte min grej...
Kram
/Malin

Erika sa...

Här är det inte blåkläder på inte, vi ritar för fullt!

www.nestorforlag.se sa...

skönt att du mår bättre, ska bli spännande att se mer bilder från ert bygge. Kram.

Anonym sa...

Vad lyxigt med en klädkammare!
Kram Sandra

Erika sa...

Kommer du på inspirationskvällen på tisdag med Trädgårdsnätverket?

hugan sa...

jo hej du är tillbaka igen! välkommen hem till allt utom solens varma strålar..! Känns väl skönt att det går frammåt med byggandet!? Ser att vi har samma lilla söta gavelfönster, det lilla halva! God fortsättning!
Kram