fredag 24 augusti 2012

Tillbaka blick - Matsal och hall

Jag insåg att jag inte lagt ut några bilder på hur bottenvåningen ser ut sen vi blev klara våren 2011, när Ika var på besök här förra veckan.
Tyvärr har jag inga före bilder på den här delen av vardagsrummet innan taklyftet men här stod förut våran soffa och TV och det var inte alls lika ljust och luftigt.

Bild från hallen maj 2010 innan vi började ta ner väggen.

Så här ser det ut hösten 2010, väggen mot hallen är nu nedtagen.


Så här ser bortväggen ut idag där det förr stod ett skåp står nu mera en antik gamlat moraur och det finns en fondvägg.



Så här ser hallen ut idag, återigen hittar jag ingen bra före bild men väggarna har ny färg.  Innan var det ett ljust klickgolv på golvet, nu mera är entrédelen kaklat med golvvärme och resten av matsalen och hallen har fått ett enstavs ekgolv.


Väggen under trappen kom upp hösten 2010 och innan dess så såg man den underbara röran under trappen.


Så här ser det ut idag, maken har införsakaffat ett efterlängtat akvarium så är väldigt rofullt att sitta att titta på.


1 kommentar:

Erika sa...

Före och efter bilder är perfekt inspirationen tycker jag. Snyggt jobbat!
Tack för plantorna längtar till nästa år när dem blommor igen.