onsdag 15 augusti 2012

Razzmatazz - Echinacea


Jag har fått en fråga om min Echinacea Razzmatazz och om jag hade någon bild och jag hittade till slut en gamal bild på den som jag tydligen aldrig har använt på bloggen.  Jag har inte hunnit ut och börjat leta efter min planta men den infon jag har fått så tar tydligen inte handelsträdgårdarna in den längre för den är inte härdig. Jag får hålla tummarna för att min planta fortfarande mår bra för när jag tänker efter så har jag nog inte sett någon blommor i år.


2 kommentarer:

Alla kan sy sa...

Snygga foton! Har grejat med fröer denna veckan, studentnejlika och borstnejlika, så det hoppas jag ska få plats någonstans om de tar sig.

Har du möjligen någon viva, primula, smörboll, vädd, alunrot av något slag du vill dela med dig av :)? Hittade mer jag vill ha i trädgården när jag läste mer om nejlikorna.

Idag cyklade vi till Botaniska idag, och där får man ju massor man vill ha med sig hem till vår stora trädgård ;). Det blev inget husköp, så vi får finna oss i det vi har idag, som också är bra.

Ses på tisdag!

Taklyftet sa...

Synd att det inte blev något med huset, det var så fint.

Studentnejlika och grekvädd har jag som jag kan del med mig av. Eventuellt lite av en rosa viva som är väldigt fin som jag fått från Petra, Klorofyllidyll.

Tyvärr har jag ingen smörboll och alunroten sprider sig inte så jag har väldigt få plantor.