lördag 14 juli 2012

Vinterträdgård - Uterums inspiration



Jag har en önskedröm om ett uterum och att det ska vara atmosfär och känsla. Så nu har samlandet av inspiration startat och jag kommer att samla dem här.

Kriterierna för uterummet sä här långt är:
Över 20 m2 så man får plats med ett rejält bord och kan gå runt det när man sitter ner.
+ grader på vintern så jag kan övervintra mina blommor där.
Ingen modern skapelse utan ska ha "känsla" och snickarglädje
Gjuten platta på mark
Golv värme
Indraget vatten och avlopp



 De här bilderna hittade jag på Vanstads hemsida och de är helt underbara men jag vill inte en tänka på vad de kan tänkas kosta.



Det jag absolut vet är att det inte ska bli en modernskapelse som ovan. De är jätte snygga men det är inte det jag önska mig.



2 kommentarer:

Erika sa...

Och detta skall vara klart i sommar? Inget dåligt sommarprojekt!

Taklyftet sa...

Det ska inte vara klart i sommar, nästa eller någon annan sommar, när ork och tid finns. Men jag börjar att samla inspiration from nu och samlar lite av det här.