tisdag 19 juni 2012

Trädgårdsrunan i Nordvästra Skåne Nr 25 - Eva och Tomas Rehn

Sista stoppet på Trädgårdsrundan i Nordvästra Skåne var nr 25 på kartan - Eva och Tomas Rehn.
De hade en otroligt trädgård och det fanns inte en centimeter gräs så långt ögat kunde nå, däremot hade fåren som strosade i hagen bakom huset desto mer.

Vacker pelagonia som var placerad i en gamal trälåda.

Ville spara den här bilden av stenläggning för framtida projekt och inspiration.

 De hade en något mer organiserad örtagård än vad jag har, jag får sätta upp det på önskelistan för framtiden.




Trädgården var så lummig och vacker på sitt speciella vis, men den var nästan överväldigande med alla intryck. Sen blev jag förälskad i deras otroligt vackra utrum som de Trädgårdsrundan till ära hade inrett tom fik. Jag är så sugen på att skaffa ett utrum och skaffa så mycket inspiration jag kan för tillfället. Vi får se vad som händer i framtiden om jag lyckas få maken med på noterna när det gäller min dröm om en Vinterträdgård.

2 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

tack för kommentaren!
jag har följt din blogg ett tag och kommenterat någon gång, tror jag.
vi har inte bara trädgårdsintresset gemensamt. i november ska vi bygga på en våning på vårt hus, med allt vad det innebär...
hua. håller just nu på att ta in priser på entrepenaden. lite scary att dra igång snart.

Erika sa...

Ute rum hade varit så tr evligt, tänk att bara slippa alla mygg eller regn o blåst? Vi hoppas iaf kunna få lite mer tak över någon uteplats.