tisdag 21 september 2010

Badrums NYTT!!!



Det har börjat röra på sig på allvar på vårat "lilla" bygge igen och det är badrummet på övervåningen som inom inte allt för snar framtid kommer att bli färdigt hoppas vi. Som jag nämnt inan så har vi beslutat att ta in hantverkare och fixa det sista nu för orken och hälsa har trutit lite för oss. Vi fick en kakel sättare rekommenderad med jag våga de inte lita riktigt på hans offert så jag la ut en förfrågan på Bello.se men efter att ha haft ytterliga 4 stycken hantverkare här som lämnat offert så slutade det med den vi hade haft hit först.

Vi har bestämt oss för kakel och det blir ett neutralt kakel i svagt beigt och med glasmosaik dekor och ett nästan skifferliknande kakel på golvet. Tyvärr har jag inte hittat några bilder så jag får åter kommer med det senare.


Vedum fast vi har valt Valnöt istället för Ek

När det gäller handfatet och skåpet så föll valet tillslut på Vedum, men Ballingslöv och Aspen var länge med i funderingarna. Valet på underskåp var rätt självklart eftersom jag ville ha lådor, hatar skåp för man ser aldrig vad som finns längst in, och så ville jag inte ha något som stod på golvet för det ska vara lättstädat. Sen är tyvärr badrummet bara 4,8 m2 så vi är lite begränsade i vad man kan välja på så liten yta. Jag hade mycket väl kunnat tänka mig ett badkar som ovan men utrymmet finns helt enkelt inte.



Aspen


Ballingslöv

Jag är väldigt förtjust i Marachesh kakel och lite mer retrostuk på inredningen men tyvärr blev det inte av den här gången men vem vet det kanske dyker upp i vårat gamla badrum på bottenvåningen någon dag i framtiden :-)
Men jag kan inte motstå att visa bilderna som inspiration.




50-tal hmmm


Marachesh kakel

4 kommentarer:

Erika sa...

Tror erat badrum kommer bli jätte fint, du har bra sinne för vad som passar.
Det är nog första gången jag ser en bild med samma väggkakel o mönster som vi har i badrummet. Vi har samma som bilden med 50-tal. Vi/jag fegade ur när det gäller det rutiga golvet så vi har grått.
Hoppas ni har tid att komma förbi en kväll snart, vi har snart snart ett matbord igen.

Erika sa...

Vill inte pressa dig nu när du börjat blogga igen men det hade varit roligt om du ville visa fina huset i höstskrud!!

Erika sa...

Är väldigt nyfiken på hur det går för kakelsättaren i erat badrum. Hoppas du fotar framstegen!

Graadskan sa...

Jag är också nyfiken på badrummet! Hoppas det kommer bilder snart!

Kram Camilla